Monday, January 30, 2012

Tunjuk Langit Cinta~


Hi, there people =)
arini aku baru je habis bace sebuah novel yg berbentuk islamik
tajuknye

TUNJUK LANGIT CINTA
by
Shahrizad Shafian




nape aku boleh beli novel ni?
ok sbnrnye mak aku dpt gak baucher rm 200 tu
coz my mom kn further studies 

so,
dpt gak la baucher buku tu
dan mak aku bg aku pilih la ape2x nk beli kat kedai buku popular tu sbb
baucher aku  pn dah abes aritu
dgn sekelip mata pada 1 hari selama 30 minit je
hahaha

 aku pun beli la novel ni
sbnrnye aku nk beli novel hasil tulisan Hilal Asyraf yg terbaru tu
tp xdpt nk beli sbb xde stok yg baru 
=(

tp novel ni best gak
byk suspen
dan kne bace sampai habis utk taw ape cerita sbnrnye
mmg sgt besh aku rase
huhu

tagline novel ni yg wat aku nk beli dan pilih buku ni

"Gelombang nikmat palsu “cinta” nafsu bertembung dengan “takdir pahit” limpahan kasih sayang dan keadilan Ilahi."

ok,
novel ini mengisahkan seorang gadis bernama Hanum
yg hilang ingatan akibat daripada kemalangan jln raya semasa blaja di luar negara
bila balik je kat Malaysia ni
dia dah tak ingt semua bende
mase silam dia, siapa dia, siapa mak dan adik-beradik dia
 semua dia dah tak ingat dah
selama 9 bulan dia camtu
yg bersabar dgn segala kerenahnya adalah abgnya, Rosdi

Rosdi ni sgt kuat pengangan agamanya dan sgt penyabar orgnya
sbg abg yg sulung dia tak pernah nk lupekan tanggungjawabnya terhadap adik2xnya

beberapa bln lps tu
kekasih Hanum yg bernama Fahrin Kamil
pulang ke Malaysia
dan ingin mengahwini Hanum

tp
jeng..jeng..jeng

Hanum TAK NAK
dan kemunculan Abi kwn rapat abgnya di dalam mimpinya itu mendorong dia
ke jalan ALLAH dan menjadi muslimah yg solehah

siapa ABI pada HANUM? nape HANUM tak nak kahwin dgn kekasihnya?
apa dah jadi dgn abgnya Rosdi disebalik sifat penyabarnya itu?

ade kisah disebalik semua ni
jd
bace dan belilah novel ni

jalan ceritanya menarik dan persoalan sering kali timbul di minda pembaca
yg mana jawapannya hanya akan muncul pada akhir cerita

slmt membaca 

=)









2 comments:

Ckin Kembaq said...

bukan kaki novel..hehe

~~faizatul akma~~ said...

hehehe
try la..best cerita ni..huhu~