Saturday, April 30, 2011

~30/4/2011~

Apabila kita redha atas sesuatu yang mengecawakan hati..maka ALLAH akan menggantikan kekecewaan itu dengan kegembiraan yang kadang-kala di luar jangkaan kita~ "sesungguhnya Allah bersama dgn orang yg sabar"-2:153

Nobody can remove hurt except ALLAH. Even if someone tries to cause you any hurt, stay firm in your believe and remember that no one can cause you any pain if ALLAH does not desire it for you~


Diriwayatkan daripada Ibnu Abbas r.a katanya :
Rasulullah saw bersabda :”Syaitan menetap di hati anak Adam. Apabila manusia mengingati Alah swt dia akan hilang. Apabila manusia lupa dia akan membisik.”


“Katakanlah: Sesungguhnya sembahyangku dan ibadatku, hidupku dan matiku, hanyalah untuk Allah Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Tiada sekutu bagiNya.” (QS Al-
An’aam : 162-163)


Drpd Abdullah ibn Abbas ra,Rasulullah prnh berdoa: "Ya Allah aku brserah kpd engkau,beriman kpd engkau,bertawakal kpd engkau, kembali kpd engkau & aku berjuang krn engkau. Ya Allah, aku brlindung dgn kemuliaan & kekuatan engkau, tiada Tuhan yg aku sembah melainkan engkau, janganlh aku disesatkn. Engkau yg hidup & akn mati sedangkan jin & manusia semuanya akn mati (Muttafiqun alaih)". (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

No comments: