Sunday, May 1, 2011

Cinta Kah tu?




Cinta

Love

Ai

Aishiteru

uhibbu

sayang

dan sebagainya

banyak definisi cinta sbnrnyer

cinta sesame manusia

cinta pada ibu bapa

tp yg utama cinta pada tuhan yang Maha Esa

hurm...bercakap pasal cinta

yg ni cinta sesama manusia la

ape yg lelaki nak kat girl frenz dier ek kalo diorg tgh bercinta atau dalam bhs melayunyer kapel
hahahaha

aku sgt tak paham

ape yg golongan lelaki ni nak sbnrnyer

aku sgt konfius

kdg2x gf tu dah mcm2x usaha

siap berubah utk dier lagi

tak pernah curang

bf tu senang2x je pergi tinggalkan aweksnyer

semate2x nk pergi kat perempuan yg pernah jd ex-gf nyer?

jd adekah itu cinta?

atau dgn kate lain perempuan itu telah dimainkan?

wujudkah cinta?

cinta sesama manusia?

ade ke?

pelbagai pesoalan menerjah di kotak minda aku

sbb aku ade dgr cerita

ade kawan aku ni dah 9 tahun kapel ngan bf dier
siap dah bg cincin bagai
dan lepas tu
nk pergi kat perempuan lain?
9 tahun tu...
abes tu sia2x je la
9 tahun bersama
lps tu pergi kat perempuan lain?
ape yg laki nak sbnrnyer?
tak leh ke nk setia?
tak leh ke?
kawan aku tu baik sgt orgnyer
tp ntah la
nape la wujud org camtu
nape tak reti nk menghargai dan pergi kpd org yg dia baru je kenal
tp dgn kawan aku tu dah 9 thn kot
nape?
what is the reason?
dah bosankah?
ke ape?
ntah la


sbbnyer
ALLAH MAHA MENGETAHUI SEGALANYA
sama ada yg terang atau pon yg tersembunyi
semua ini adalah takdir ALLAH
apabila ALLAH mahu ia terjadi
maka ia kan terjadi
"kunfayakun"
jadi jadilah
sume yg terjadi dalam kehidupan kita ini adalah sesuatau yg telah ditakdirkan oleh ALLAH sejak azali lagi..sejak kita di dalam rahim ibu lagi
ya,kita boleh mengubah takdir tp kita tak leh ubah QADA' dan QADAR ALLAH kan
semua yg terjadi pasti ade hikmahnya
insya'allah
ALLAH turunkan hujan sbb ALLAh nk bg pelangi

kpd kawan aku
aku harap dier kuat dan tabah menghadapi ujian ini
aku sgt paham
ssh nk hadapi sume ini
dia yg selalu ade dan tiba2x dia hilang
aku sgt paham itu
lagi2x utk hubungan yg berusia 9 tahun
lame tu
byk kenangan bersama
suka duka bersama
aku sgt paham itu
tetapi
ingatlah sahabatku
ALLAH itu ade
ALLAH itu wujud
dan ALLAH itu berada dekat dgn kita
dari saat kita dilahirkan
sehingga kini
ALLAh sentiasa ada

jadi
kembalilah kpd ALLAH
berdoa banyak2x
insya'allah sumenyer baik2x saja
sume yg telah berlaku pasti ade hikmah yg tersembunyi
krn ALLAH tidak akan menurunkan dugaan yg akan membebankan hambaNya
sesungguhnya ALLAH itu MAHA PENGASIH lagi MAHA PENYAYANG
berdoalah
insya'allah
segalanya baik2x sahaja

jadi semestinya cinta yg abadi yg kekal abadi
hanyalah cinta kepada Ilahi

ingatlah
"Dengan mengingati ALLAH jiwa akan menjadi tenang"

maka
ingtlah ALLAH
sentiasa beristighfar kpdNya
dan memohon keampunannya


"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta."
(Al-Ankabut: 2-3)

Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang orang yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan harta benda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bersamanya: Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?" Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada ugama Allah).
(Al-Baqarah: 214)

"sesungguhnya Allah bersama dgn orang yg sabar"-2:153




No comments: