Tuesday, February 26, 2013

Al-Kisah Aku Demam....

Salam semua...

Harini aku demam....masuk harini dah 3 hari la aku demam...alhamdulilah...harini aku dah ok sket walaupon kepala masih lagi berpusing2x macam roller coster, batuk berdekah2x dan suhu badan berada pada takat didih lagi...hahahaha...mase menaip ni pon aku tak berapa nampak skrin sangat ni T___T

Yang paling TRAGIS adalah semalam....semalam aku ade viva yang merupakan pembentangan lisan untuk tesis aku...malam semalam memang badan aku panas giler...pagi nak viva tu pon aku tak larat nak bangun..kepala berat..pening..ditambah dengan batuk yang tak henti-henti..aku menggagahkan diri untuk bangun..bangun..mandi..bersiap..agak lambat juga aku pergi ke tempat perbentangan itu sebab aku tak larat sangat2x...tapi aku gagahkan jugak pergi....bila sampai tengok2x..tak start lagi..baru sorang je yang sampai..tu pon lecturer dia tak sampai lagi..so, aku la terpaksa jadi orang pertama yang present viva tu...dengan tak bersedia ape2xnye sebab aku ingt aku present last dan malamnya pula aku memang tak tahan sangat2x..tak larat..seluruh badan panas...kepala pening berdenyut2x...jadi memang tak prepare langsung..

So, dengan keadaan tak berapa prepare, aku pon dengan selamber badaknye present la aku punye tesis tu dan alhamdulilah..berkat doa semua orang kot...present aku tu ok...huhu...tp serius..nasib baik aku dapat present first sebab lepas tu, kepala aku terus pening gile2x punye...memang tak tahan sangat2x tapi aku bertahan je la...lepas semua kawan2x aku dah present..ade 4 org semuanya dan dah makan...aku pon mengambil keputusan utk pergi ke pusat kesihatan kat dalam UKM ni la...disebabkan status aku dah nak graduate, jadi aku tak boleh gune kad matrik..so, kne gi yang bayar punya kat tingkat atas di bangunan yang sama...kat dalam UKM gak...tapi...setelah lama menunggu..kepala aku pon dah pening giler2x punye..dengan badan rase panas sangat beserta dengan hampir nak pengsan kat situ..DOKTOR LAK TAKDE...haishh....kalau ikutkan hati memang aku nak pengsan je kat situ tapi aku tahan je la selagi boleh tahan..kalau dah tak boleh memang dah lame pengsan dah...huhuhu~

Jadi, aku pon blah dari klinik dalam UKM tu..tak gune betul...orang dah la nak pengsan ni..ingt saje2x je ke orang nk gi klinik..nak tunggu ade kes kematian kot baru nak amik port..HUH!! aku pon terus la balik ke kolej...dalam nk pengsan tu aku gagahkan diri untuk berjalan gak...parents aku yang sangat risau memang call setiap jam...ayah suruh beli air cap badak tapi aku tak larat nk gi tempat lain...jadi, sampai je bilik, terus aku tido....bile bangun je kepala rase pening sangat2x..badan panas...aku dah tak boleh nak tahan dah..last2x aku call kawan aku yang duk kat UKM ni..dia ade motor dan aku memang rapat dengan dia sejak degree lagi..skrg dia dah wat PhD dah...huhu...so, merempit la gi klinik luar...


Klinik luar ok la...cepat je masuk dalam jumpa doktor...doktor lak sangat2x peramah...siap boleh borak2x lagi dengan doktor tu..hahaha...bile dah siap check semua, dpt la ubat berpaket2x..banyak giler...antibiotik sampai 4 papan..ciss...doktor nak perli ke ape ni...hahahaha...jadi sekarang ni aku tengah berusaha utk menghabiskan ubat yang berpaket2x tu...masih tak berapa baik sangat...kalau tak baik lagi...aku nekad nak gi hospital terus..sebab dah 3 hari tak baik2x lagi..huhuhu...

Doakan semoga aku cepat sembuh ye...hehehe

P/S: Ape yang aku nampak pagi tadi tu?? manusia ke bukan?? astagfirullah...akma jgn fikir yang bukan2x....harap2x tu manusia la...T__T

No comments: