Monday, February 4, 2013

Aku, Teman Rapat dan UNISEL~

Di sinilah bermulanya aku mendapatkan pendidikan pada tahun 2006
tempat di mana aku mengenal apekah erti hidup di Universiti
aku tak dapat masuk matrikulasi
dan tak dapat tawaran langsung pon
so, parents aku tak nak aku sedih
diorg berusaha gak dapatkan aku sebuah universiti untuk aku belajar
dan mak aku suggestkan aku blaja kat UNISEL ni
sebab UNISEL ni dekat dgn kampung aku
sebelah UNISEL ni pon ramai sedara-mara aku kat sane
hehehehe


tempat aku bayar yuran...hahaha~


Mase mule2x aku masuk UNISEL, aku blur2x
takot sgt..ape pon tak taw
bile ayah aku suruh aku bayar yuran sendiri pon terketar2x nk wat
maklumlah aku bukan dok asrama pon jadi tak biase sgt
dgn ramai org lagi
dgn ramai lelaki lagi
hurm...aku sekolah perempuan dulu jadi kalau ade lelaki aku kurang selesa
mase minggu orientasi pon ade budak lelaki depan aku tanye nama je pon
sbb tgh program ice breaking kan biase lah tanye name semua org
tu pon aku tak nak bgtaw (gilos)
hahahaha

so, bile dah masuk kat bilik
bilik dia mcm apartment okeh..
1 rumah, 3 bilik dan 6 orang kat dalam tu


besar sgt2x...
pastu semua berplastik lagi sbb aku dapat bangunan baru
hehehe
aku salam dgn semua orang dalam rumah tu
aku dpt satu bilik dgn Ziera (sampai skrg aku still contact dia..hehehe)
dia budak kos TESL

aku mase tu amik kos asasi sains
(semester 2 aku dah isi borang dah untuk amik biotech tp tak kesampaian...hahahaha)

Dalam rumah tu cume aku dgn seorang yang bernama Zahidah je yang satu kos
kitorg panggil Zahidah ni dgn name Tuyiq
jadi aku mmg rapat la dgn Tuyiq ni
sbb kitorg 2 org je satu kos
yang lain ade budak Bisnes tak silap dgn budak TESL
tp kebanyakkannya budak TESL la
huhuhu


so, hari demi hari aku semakin rapat dengan Tuyiq ni
aku dgn Tuyiq sgt2x berlainan
ramai yg tertanya2x camne aku leh rapat dgn Tuyiq..
diorg tgk aku lembut je dan Tuyiq lak sedikit kasar
tp disebabkan otak kitorg same la kot 
sbb tu la kitorg leh rapat
hahahaha

aku ingt lagi Tuyiq ckp
"aku sbnrnye takde la nak rapat dgn org pelik2x ni tp ko aku tak tau la"
mula2x aku sentap gak dgr tp aku senyum je
sbb dia rapat gak dgn aku mase tu
hahahahaha

banyak aktiviti yg aku lakukan dgn Tuyiq
antaranya ialah pergi ke kelas sama-sama
melepak kat ruang tamu same2x sambil dgr radio kuat2x
jalan2x satu UNISEL same2x
dan
berlawan belajar

aku ingt lagi kalau aku dpt markah lebih tinggi mesti Tuyiq takkan puas hati
dia akan ungkit
"camne ko leh dpt markah lebih tinggi drpd aku ni?"
hahahahaha


tempat kitorg selalu lepak dulu..lepak kat library tuu..hahahha

 kitorg pon selalu g pasar same2x
aku ni jenis terlalu dan selalu bergantung orangnya dan Tuyiq lak sgt2x independent
jadi ape2x hal mmg Tuyiq yg wat keputusan
mcm nk makan kat mane
nk pergi mane
semua Tuyiq yg wat keputusan
sampai la pada suatu hari

"aku dah penat r..asyik aku je wat keputusan..sekarang ko lak pilih tmpt makan"

dan aku pon pilih lah tmpt makan

ade satu hari tu pulak
mase tu nk balik daripada pasar

"aku dah tak nak jalan kat depan lagi..skrg ko lak jalan kat depan aku"

aku pon tak tau la kenape
aku marah sgt dgn dia dan merajuk dgn dia sbb aku tak suke jalan depan org
aku jalan laju2x dan tinggalkan dia
bila sampai bilik

"akma ko merajuk ek..eleleleeee...ko merajuk la tu"

aku pon cakap aku tak merajuk
tp sbnrnye mmg aku merajuk 
mula2x aku ingt dia marah sebab aku tinggalkan dia 
rupenye2x dia ejek aku lak
hahahahaha

dia mmg adviser aku r
aku pulak ape2x hal dulu mesti gtaw kat dia
dan mmg dia la yg selalu jage aku mse kat UNISEL dulu
ramai org mcm tak suke dia sbb dia kasar n suke wat hal sendiri
tp aku tak kesah pon sebab dia sgt2x baik dgn aku
dan selalu jage aku
sampai aku 
dah masuk UiTM, Shah Alam pon
aku still telefon dia tanya dia

"ok tak kalau aku pakai contact lens?"

hahaha

siot la aku ni
hahahaha

hurm..
aku ingt lagi 
kitorg pernah kenakan Quack (aku tak ingt name sbnr dia sape tp perempuan la budak engineering)
pastu aku dgn Tuyiq wat high five
dan Quack pon ckp

"aku dah faham nape korang leh rapat"

hahahaha

memang gile2x r mase tu
sbb seingt aku mase tu dah nk akhir sem 1 kot
kitorg g ziarah quack tgk2x n hangout kat rumah dia
hahahaha

memang best mase aku blaja kat UNISEL ni
sbb aku rase time ni mmg aku betul2x belajar
takde tgk wayang, takde shopping, takde  merayau
takde g mane2x pon
kehidupan aku semua kat dalam UNISEL tu je
sbb dalam UNISEL pon dah ade mcm2x dah
hahaha

aku kat UNISEL ni 1 semester je
sebab semester 2 aku chow g UiTM, Shah Alam
tu pon mak yg suruh
tp hati aku nk blaja kat UNISEL lagi mse tu
huhuhu

Tadi aku dpt contact Tuyiq balik setelah sekian lamanya
dia dah wat PhD dahhh
dia wat fast track
HUIYOOO
tabik spring la kat dia
hehehe

aku ingt lagi dulu,
 keputusan SPM dia tak berapa bagus
dan dia ckp kat aku yang dia sedih sgt sbb 
ramai kawan2x dia dah masuk IPTA
tinggal dia je

tapi
cube tengok sekarang ni
dia dah kat IPTA
dan tenagah wat PhD lagi
tabik spring la

dia mmg hebat
setiap semester dean list mase kat UNISEL dulu
dan aku tahu itu mmg hasil usaha dia 
sbb kalau dia study dia mmg takkan tidur sampai la pukul 4-5 pagi
hehehe


"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah nasib mereka sendiri” (Ar-Ra’d: 11)


till the next entry
bye!!












3 comments:

Unknown said...

akak, nak tanya yuran asasi unisel for Tesl berapa eh? huhu :D

~~faizatul akma~~ said...

Tak tahu la skrg ni dik..akak dh dekat sepuluh tahun dah tinggalkan unisel..dah lupe dah berapa yurannya..hihi...adik try la call management unisel..maybe mereka boleh tolong..

Niniey Hosta said...

Akak! dulu kat bestari jaya ade fakulti busnis ye? Skang dahh x de ke. Sedih saya nak belajar kat bestari jaya 😢