Wednesday, December 21, 2011

Masalah itu sentiasa wujud~

Masalah
setiap manusia ada masalahnya yg tersendiri

masalah yg hanya difahami oleh diri sendiri
sama ada masalah tu dtg sendiri atau sendiri yg cari masalah

walaubagaimanapun
setiap manusia tak terlepas daripada menghadapi masalah

sedang asyik aku membuat assgmnt yg berlambak

tetiba seorang sahabat menelefon aku

dia : salam
aku : wslm
dia : camne nk gi KL dari seremban?
aku : nk wat pe gi sane?
dia : cari keje...saya baru sampai seremban ni..ade mslh sket
aku: mslh ape?
dia : saya tak bersedia utk bercerita


aku taw dia ade sembunyikan sesuatu
iaitu sebuah masalah
yg mana aku tahu dia sedang lari dari masalah itu
tp aku tak pakse dia utk bercerita krn dia tak bersedia

aku doakan smg sahabat aku tu berjaya harungi ranjau kehidupan
hidup
mmg takkan terlepas drpd masalah
tp
ia akan mematangkan diri kita sendiri
dgn membuat kita berfikir
apakah jln yg terbaik
utk menyelesaikan masalah kita itu

p/s: aku masih terkejut..menjawab panggilan telefon sahabat tu dgn mengarut dan sengal..rupenya dia ade mslh..rse serba salah melanda di jiwa..maaf segera diungkap..dan assgmnt yg berlambak harus dibuat dan diteruskan...Jumaat present..huwaa~ 

No comments: