Thursday, June 2, 2011

Ceritera Kisah Hati~


Hurmm...
duduk
diam
dan terus berfikir


sepanjang 23 tahun aku hidup ni
byk onak, ranjau dan duri yg telah aku lalui
seawal umur 18 tahun
aku dah didedahkan dgn dunia luar
dunia sebenar
yg penuh dgn bermacam jenis perangai manusia
yg aku peliknyer
aku tak matang2x pon
hahahaha

bile difikirkan soal Hati,Perasaan dan Cinta
byk cerita yg boleh dicoret
rasenyer lebih byk kesah duka daripada bahagia kan
biase la tu
lumrah alam percintaan
tak selalunya indah
tak semua bahagia
dan tak selalunya berjalan dgn lancar

daripada cerita2x yg aku dgr
dan juga berdasarkan pengalaman aku sendiri
byk kesah duka percintaan yg selalunya ku dengari

SETIA

namun DITINGGALKAN

apabila gf SETIA...bf MAIN KAYU TIGA
gf BAIK SGT...bf lak mcm BUAYA
gf dah berkorban byk benda
mengalah dgn bf nya tak nak bergaduh punya pasal
pun si bf cari lain lak

dan begitu la sebaliknya
ade org berkate sume ni terletak pada individu itu sendiri
sebab hati dan perasaan itu milik setiap individu juga kan

namun, bagi aku
jika mereka itu curang
jika mereka itu MAIN KAYU TIGA
jika mereka itu tak tahu erti SETIA
ini bermakna mereka tidak tahu menghormati hak seorang manusia
setiap manusiakan ada perasaan
bukan patung
bukan HAIWAN
bukan BARANG MAINAN
nape nk mainkan perasaan org lain??
nape tak WUJUD rase hormat pada pasangan dan juga perasaan pasangan itu sendiri
kalo camtu TAK PAYAH pandai-pandai
nak mengikat janji setia
konon2xnya la
kau la bulan,kau la bintang
kau la segalanya
KAU LA BULLSHITT!!!!!

BOHONG SUME TU!!

mase mule2x je la camtu
konon tak mahu melepaskanmu
dah dpt org lain yg sedap2x
yg lagi besh
yg lagi gedik, manja dan sebagainya
pergi
tinggalkan pasangan yg konon2x pada mulanya tak nak lepaskan
YELA TU

di mana erti SETIA
dimana JANJI
dimana erti PENGHORMATAN kpd perasaan pasangan itu sendiri


jadi
tepuk dada
tanya IMAN

sume ni berlaku mungkin ade hikmah yg tersendiri
yang mungkin kita tidak tahu tetapi ALLAH Maha MENGETAHUI
segala yang terjadi adalah takdir dan rencana yang Maha ESA
kita hanya boleh merancang tetapi TUHAN yg menentukannya

Percaya pada yang MAHA PENCIPTA
insya'allah
ada yg lebih baik utk dirimu
jika tidak di dunia
mugkin di akhirat kelak
namun,
kita mesti ingt
setiap perbuatan kita di dunia ini
dihisab oleh yang MAHA PENCIPTA
sebesar2x zarah
sebesar2x biji sawi juga
akan dihisab dan tidak terlepas dari pandangan TUHAN
ALLAH MAHA ADIL
jadi setiap perbuatan ada balasan daripada MAHA ESA

semoga ALLAH memberi hidayah kpd mereka itu
ingatlah ALLAH sentiasa bersama orang2x yg sabar
dan
dengan mengingati ALLAH jiwa akan menjadi tenang

insya'allah sume akan baik2x saja
dan
kehidupan ini
sbnrnya telah tertulis di luh mahfuz sejak azali lagi
jodoh,pertemuan, ajal dan juga maut semua ditangan tuhan yang MAHA ESA
maka,kembalilah kepada tuhan
bertaubatlah sementara kita masih bernafas

redha dgn segala ketentuan tuhan
insya'allah
ALLAH akan memberi rezeki yang tidak disangka-sangka kpd mereka yng pasrah dgn sepenuh hatinya kepada tuhan yang MAHA ESA..

~wallahua'alam~


p/s: ala2x ustazah sket..hu3x~ =P


2 comments:

soooooour said...

ana faham ya ustazah......=p

~~faizatul akma~~ said...

hahahaha...bagus2x...masam2 selalu ya..hahaha..=P