Tuesday, June 5, 2012

Insan bernama kekasih...

salam semua...

"Jangan hanya inginkan lelaki yang baik selagi kita tidak menjadi baik,
tetapi jadilah wanita yang baik sehingga kita diinginkan oleh lelaki yang baik." (Link)

hurmm..itu bak kate orang...tetapi bagi aku, aku mula terfikir..kenape aku asyik jumpa orang yang salah? kenapa aku tak pernah jumpa dgn lelaki yang baik itu??

mungkin jawapan bagi persoalan aku itu adalah mungkin aku ni bukan seorang yang baik dan masih lagi terdapat kekurangan di dalam diri ini..bak kata org lelaki yang baik utk perempuan yang baik..tapi baikkah aku? jadi aku perlu berusaha utk menjadi lebih baik daripada yang skrg ni..mungkin aku tak baik dan mungkin aku perlu berubah utk jadi lebih baik...

persoalan tentang insan bernama kekasih ini wujud ketika aku sedang berbual-bual dgn kawan seangkatan, satu batch semasa kita bersama-sama bergiat di dalam askar wataniah dulu...

dia: ko bile nk kawen?
aku: aku single lagi la..takde calon lagi...
dia: cari elok2x jgn main sauk je...kalau jumpa yg baik xpe la....
aku: tapi masalahnye aku tak pernah pon jumpe lelaki yg baik..
dia: belum masanya lagi kot..ko akan jumpa gak satu ari nanti...

perbualan ini buat aku terpikir-pikir...tentang ape yg bakal aku hadapi nnti...aku pon tak taw la ape yg akan berlaku..mungkin ada hikmah yang tersembunyi yg mana aku tak tahu tp ALLAH maha mengetahui segalanya...

jadi...bab jodoh ni aku serahkan bulat2x pada Allah dan berdoa spy aku berjumpa dgn org yg mmg betul2x Allah dah tentukan dia utk aku dan aku utk dia..skrg ni ape yg penting aku perlu uruskan perkara yang paling penting dalam hidup aku dulu iaitu TESIS..

sekiannn....