Wednesday, February 8, 2012

vanilla coklat~


Hi there people...=)
fuh, arini dpt gak tgk cerita vanilla coklat


sebab minggu lps xdpt tgk
coz kne berebut remote ngan my dad
hahaha
nasib baik episod kali ni best sgt2x
sweet
huhuhu

actually,
pada mulanya aku ingt cerita ni akan same mcm soda n ice tea yg cerita thai tu

rupenya
tak sama
nasib baik
tp cerita ni sweet sgt
suke tgk amir n zara td
episod 8 td mmg terbaik la

tp msti ade konflik lagi lps ni kn
huhuhu

tp best cerita ni
sbb mengisahkan pasal kawen paksa

actually,
aku mmg nk dan menyokong perkahwinan yg diaturkan oleh family
aku tak kisah pn parents aku pilih sape pun
aku akan terima dgn hati yg rela
sbb past experience aku yg menyedihkan
menyebabkan aku rase ragu2x utk wat kptsn
aku takut akn pilih org yg salah
kalau org yg betul pun
aku takut dan tak nak ditinggalkan lagi

so,
aku pun berserah je la
kalo parents dah carikan
aku akn selidik betul2x sape org tu dan 
insya'allah, aku akan accept it

sbb ibu bapa mana yg nk anak2x dia ssh
mereka semua akan pastikn yg terbaik utk diri kita kan
jadi aku pasrah je la

tp my parents tak setuju pun
diorang suruh cari sendiri
haish
tak nak pkir lagi la
sbb
byk lagi bende yg aku nk wat dlm life ni

yups, 
mmg terasa lonely
takde yg support
kalo ade mslh pun terpakse handle sorang2x
but
ntah la

jikalau ada jodoh ade lah
berserah saja pada tuhan
sbb semua tu ditgn tuhan

kita hanya boleh merancang tetapi tuhan yg menentukannya

p/s: semoga tuhan permudahkan segala urusanku...aminnn~



2 comments:

Ckin Kembaq said...

cik chillie,
kalu dijodohkan ngan org cm amir tu tak pe kot..tp sebelum dikahwinkan perngai bruk tersembunyi, then pas kawin mula tunjuk belang, kan dah jadi susah kita....boleh kalu nak terima jodoh dari family, tapi pastikan family betul2 check tingkah laku si bakal suami tu...sebab ada pengalaman.sepupu dijodohkan.aleh2 pas kawin, dah mula tunjuk perangai..ksian kat sepupu..pempuan kan..tup2 dpt suami yang.......huhu sampai suatu hari tu, spupu sy ckp kat mak dia...

"Haa..siapa yang cari calon laki kat cek??"

sebab bila dah bersama, baru tau perangai..jadi, check la naa.. ^_^

p/s : crita tu memang sweet..tengok jugak semalam..klakar..hehe

~~faizatul akma~~ said...

hehehe...saya pun ade mak cik yg kawen atas pilihan keluarga dan ade masalah gak...manusia mmg tak terlepas daripada masalah sbb kalau kahwin ats pilihan sendiri pun pasti ada masalah gak kan? saya katakan atas pengalaman daripada kwn2x yg dah berkahwin sendiri..

saya setuju kahwin atas pilihan keluarga tp saya juga ada ckp bahawa saya akan selidik dalam2x dulu siapa orgnya dan bagaimana perangainya dan bukan menerimanya bulat2x semata2x...sekian~