Tuesday, February 7, 2012

Secret admire~


Pada satu hari..
aku berjalan dan duduk serta bermalam di sebuah rumah yg ade ramai org
semua org bergembira
tp aku je yg sedih
sebab aku mmg tak nak gi rumah tu sbnrnye
duduk la bermalam di rumah tu

rumah tu mmg riang gembira
ade ramai org dan sedara mara
tetibe dompet kesayangan aku hilang
aku pun pergi la cari
keliling rumah aku cari
lps tu barulah jumpe
bile jumpe je
aku pun pelik
nape dlm dompet tu lain mcm je
rupenye ade sebuah kertas dan ade bermacam2x lukisan
berkisahkan tentang sebuah perasaan




sgt menyentuh hati
sgt sweet
tp
tiada tertulis pula pengirimnya daripada siapa

keesokkan harinya
adalah majlis di rumah tersebut
aku sekali lagi menerima kejutan daripadanya
yg tidak tahu siapa gerangan orgnya

dia memberi 'hint'
bahawa dialah yg mengambil gambarku
semalam sewaktu aku tiba di rumah itu
tp
bukan dia sorg je yg mengambil gmbrku
sbb mmg ramai sanak saudara yg bermain dgn kamera
mengambil gambr di seluruh rumah tersebut

ku tertanya2x siapakah gerangan orgnya
tercari2x
terpinga2x
siapakah manusia yg sweet yg memberi kata2x manis tersebut

bagai sentiasa memerhati pergerakkanku 
di serata tempat di rumah ini

tiba2x seorang lelaki datang kepadaku
cari pasal dan bergaduh dgnku
aku pun diam terpinga2x melihat manusia tu marah2x 
sambil berfikir mengapa dia tiba2x begitu marah dgnku?

akan tetapi ada seseorang lelaki lain yg merupakan abgnya tu
membelaku

tiba2x aku teringat dgn surat dan kata2x manis tersebut
mungkin dialah org itu
tp
dia tidak mengambil gmbrku

jadi
siapakah gerangannya?

dan sekali lagi
hadiah yg istimewa
wujud di dpn mataku
yg diberikan sendiri oleh saudara perempuan ku

aku hairan
benar2x hairan
kenape aku MIMPI bende2x camni??
aku mula berkata2x dan berfikir bila bangun dari tido pagi tadi

aku mmg tgh ade mslh skrg ni
harap leh MIMPI ttg mslh tu spy ia hilang
tp 
ntah la.....

p/s: nape la aku mimpi bende pelik camni..pelik2x...huhu~





2 comments:

mcf said...

Jgn pelik, smbug trus tido.. Hagagaga.. Kdg2 ada benda xperlu kte 'mcari' sgt jwpnnye.. Jgn tlmpau mhubugkaitkn.. Trust me

~~faizatul akma~~ said...

baiklah pak cik...trust u coz u're an engineer right? hahaha~