Friday, August 19, 2011

Insurans..oh..insurans~


Pagi2x bute pada harini hidupku telah diganggu oleh panggilan telefon..dah la semalam kali pertama aku dapat tido dgn nyeyaknya sampai mimpi ape pon aku tak sedar...dah bape hari dah aku mmg ade mslh tdo dan tak dpt tido dgn nyenyak..semalam baru dpt tido dah ade org ganggu..hohoohoho...

taw tak sape yg ganggu hidup aku pagi2x tu??

yg penting bkn boyfriend la
no
no
no
blaja dulu ye adik2x sekalian..cari kerjaya dulu..
insya'allah
kalau ade jodoh,dia akan dtg la nnti..
jodoh yg dtg sendiri lagi baik dari jodoh yg dicari kan??
hurm..tak taw..
tu sume keje tuhan
hahaha


opstt..bkn nk cite pasal bende tu ek
no
no
no
hahahahaha


actually, nk cte pasal ade mak cik ni..eh..bkn2x ade akak yg chumel ni call la aku pepagi bute nk ckp pasal insurans
hurm..
bagus pakej yg dia bg tu
best
murah dan aku pon mcm agak berminat nk join
yg mane itu TIPU semate2x

lahh
kalo nk cari pelanggan pn cari la yg dah keje
aku masih belaja lagi la
mane de duit
duit dlm bank tu pon mak bapak aku yg bg sbb
aku belajar ni pn bawah tanggungan my parents
PTPTN dpt tp mcm biase la dpt setengah dan sikit je
byr yuran je dah abes

agak2x la sikit
consider la
dah aku cakap aku ni student aku ingt cik kak tu nk stop and letak fon
ni tak
mcm nk pakse aku masok skim tu lak

hurm
mmg la murah
tp aku tak keje lagi kot
nk korek duit kat mane???
takkan beli insurans pakai duit mak bapak aku
pikir la

pastu dier ckp kalau aku shopping make up ke alat kosmetik ke
ade gtaw parents??
hurm...
tolong sket
aku mmg kuat shopping
tu mmg tak dinafikan
tp tu aku pakai duit aku kerja
okeh
kerja sambilan
tu pun kejap je
bkn bulan2x masuk pon

haish..
last2x aku ckp la yg aku dah ade insurans and family aku yg byr
but
it's true
aku mmg dah ade insurans
cume dah stop coz i'm above 18 rite?
kene la byr pakai duit sendiri
takkan insurans pon mak bapak nk byrkan rite?

hurm
buat akak insurans yg disayangi
nnti bile aku dah keje
gaji bulan2x masyukkk
aku akan cari akak ye
utk beli insurans

but now
duit takde
tgh blaja lagi
byk nk gune duit for studies
dlm bank tu pon mmg dah sedia ade duit for byr kolej and yuran and mcm2x lagi la
and IT'S FOR STUDIES PURPOSE ONLY

so, kalau utk byr bulan2x mmg tak boleh
coz tak keje
duit bulan2x takde
camne kalau duit aku abes dlm bank??
aku nk byr insurans tu pakai ape?
air liur?

hurm
so, the conclusion is
tunggu aku keje dulu okeh
bulan2x ade duit nk byr mcm2x
duit pon masuk k
tak yah pkir yg masuk tu duit mak bapak
yg susah2x keje coz nk kite belajar rajin2x
nk tgk kite grad and dpt keje bagos2x
okeh

tp first of all
aku kene hakis dan hilangkan sifat shopaholic aku ni
sbb
kalau aku keje je
dpt pegang duit hasil kerja sendiri je
pasti duit tu mengalir kejap je
lps tu nyesal
byk bende nk kene byr la
duit takde
tetap susahkan mak bapak
haish
tak mau
tak mau
huhuuhu

so, the moral of the story is:
berjimat cermat amalan mulia...
blaja rajin2x,grad, apply keje...
bulan2x duit akan masuk then baru pkir nk beli insurans k...
lagi pon aku bkn ade tanggungan pn..anak bkn ade lagi pn..laki pon takde..yg ade anak tekak je la..hahahaha...renung2x kan dan selamat beramal~ =P

No comments: