Sunday, December 5, 2010

~~KanAk2x tYmE..weeeHuuuuu~~

Kanak2x???? haaaaaaaaa???apekah??? hahahahahahahahahah..(gelak dulu)
ok2x...sbnrnyer aku nk cte pasal zaman kanak2x aku...sbb tu r entri kali ni tajoknyer kanak2x tyme..weehuuuuuuu...ble teringat mase kanak2x dulu rase nk meloncat2x lak..hahahahahahaha..=P
hurm..mase aku kecik2x dulu kan..
aku sgt r ganaz...sbb aku byk kawan2x ngan laki...
kawan rapat aku sume laki...aku ske gadoh tumbok2x ngan dak laki dulu2x..



haaaaaa?????? btolkah aku tumbok2x??? (ni muker tekejot kot..hahahah...=P tp scary kannn...)


yups..mmg mase aku kecik2x dulu r ske betumbok,panjat pokok tp skrg aku dah xmcm dlu dah..aku kini dah sgt berbeza sbb aku 5 tahun kot sekolah pompuan...dari form 1-5..sekolah menengah ppuan r..smpai aku jadi fobia tgk laki....takottttt....(ish2x..ade plak camtu..hahahahaha....=P)


okey2x...skrg aku nk cte pasal besh frenz aku tyme kecik2x dlu...mase aku kecik2x dlukan aku dok kat Sarawak taw..kuching, Sarawak..(taw x???sarawak tu ape ek?? g google sane..ho3x..=P)
aku ade r kawan karib merangkap besh frenz yg sgt rapat...dier laki r..aku pon xtaw camne aku leh rapat ngan dier..dari umo aku 4 tahun smpi aku darjah 1..mmg dier r kawan aku tu...kire sgt rapat r...sampi aku pon selalu lepak umah dier....dier pon selalu lepak umah aku...releks jer...family dier n family aku pon sgt r rapat...kitorg dlu ske panjat pokok depan umah aku dulu..pastu melompat dari atas pokok..hahahahaha..(mmg keje gler tp syok habis..=P)
aku masih ingat g..mase aku ngah releks2x petang2x...msti dier ngan adek beradik dier yg len panggil aku ngan adek beradik aku g men same2x..kitorg g tangkap belalang...labah2x....selalu main kat sekitar umah aku tu r...xpenah terpikir pon nk g jaoh2x..hu3x...tp kan yg aku paling sedey skali, mse tu aku ngah lepak2x kat umah dier n cam besa r dier men pe tah sampi leka xjage adek dier...dier ank sulung gak tp bagus sesangat sbb rajin jage adek2x (xmacam aku..ske lari 100 meter kalo kne jage adek..hahahaha..korg jge r diri korg sendirik ek..ho3x..=P) dier pon kne mare ngan mak dier sampil termuntah2x kene pukul ngan mak dier sbb xjage adek dier..kesian gak aku tgk..aku pon xpnh r kne pukul sampai camtu, cume penah r kene tali pinggang jer (sbb aku mmg nakal n giler2x mase dulu2x...ssh nk di kawal..hahahahaa..=P) lepas tu aku pown blah dari umahnyer tanpe rase serba salah..ye r..kecik lagi mase tu..baru umo 5 ke 6 tahun tah..hahahahaha...




camni r aku ngan kawan karib aku tuh..mmg sgt akrab..selalu gak mkn sesame..=P



aku pon masih ingat g...aku dan dier mmg sentiase bersame2x..ye r besh fwenz r kate kan...xpernah lekang...ble men ptg2x je msti ade dier n aku...mmg xde org len r...hahahahah...
dan yg paling jelas aku ingt mase darjah satu...aku dan dier masok sekolah yg same..and dier masok lmbt sket dari aku...aku pown xtaw r nape dier masok lmbt...yg aku taw kelas ktorg xsame r..aku kelas 1 ungu...dier and adek dier (kire lahir same tahun ngan adek dier r...masok sekolah same) masok kelas 1 putih...aku xbape rapat ngan adek dier wlpn kitorg same tahun (myb sbb adek dier mmg rapat ngan adek aku kot...aku pown xtaw r..hahaha..=p)...

mase kat skolah tu dulu,aku mmg ske ikut kepale aku r...g memane je sorg2x..malas aku nk join org2x len..hahahaha...bengong tol..ntah r..aku mmg pelik sket...hu3x...aku pon dok r dalam kelas wat keje umah yg xsiap g..mmg selalu r aku dok sorg2x dalam kelas siapkan keje sekolah awal2x (mase kecik2x dlu r..aku rajin sket..skrg hampeh jer..hahahaha) sbb balik umah nk tgk katun n nk men kat luar..hahahahaha....aku pon nmpk r dier ngah tgk2x aku kat luar kelas...aku pown ty r dier wat pe kat kelas aku ni sbb aku sgt pelik tetibe jer dier dtg kat kelas aku..hahahaha...dier pown dgn selamber ckp r..dier nk g pejabat bapak dier...ade kat area2x situ..aku pon pelik gak dgr..setahu aku mane de pejabat kat situ kan..hahahahah..tp sbb dier besh frenz aku,aku pown percaya r dan masok balik dalam kelas tanpe hiraukan dier (kejam giler..=P) wat keje aku smpi siap...hahahahahahaha...

beberape bulan lepas tu...aku dapat taw yg keluarga aku kne pindah kat Kuala Lumpur....terpakse r aku tinggalkan bumi Sarawak yg indah tu..mmg besh kat Sarawak tu..byk kenangan indah aku kat sane selain daripada Water front yg sgt menarik..aku gak ske mkn pizza buatan sendiri kat water front tu...sedap giler..dah r murah..hahahahahahah...

aku sedey gler sbb kne pindah ke KL...dier pon gtaw kat aku yg dier pon akan berpindah gak...aku ingt g, dier ckp umah yg ktorg duduk tu nak dirobohkan (aku xtaw r btol ke x..tp sbb dier mmber aku..aku percaye je r..hahahahaha)...dgn hati yg sedey aku terpakse tinggalkan kawan karib aku...yg selalu panjat pokok same2x..makan same2x..ke hulur ke hilir same2x..yg paling besh sekali..jatuh pon same2x mase kitorg nk kejar nek feri (trak askar yg di wat sbg pengangkutan ke sekolah...hahahaha)....lari mak aku n mak dier dapatkan kitorg...sbb dah jatoh dari tangga kan..same2x lak tu....nyaris2x nk ponteng sekolah aritu..hahahahaha....tp mmg kenangan terindah betol r..dier r kawan rapat merangkap kawan karib aku mase kecik2x dlu...xleh nk lpe...sentiase dalam kotak ingtan aku...aku harap aku dapat r jmper dier balik..msti dah len kan skrg...ntah2x dier dah kawen kot..hahahahahahaha....yg penting kenangan itu tetap menjadi kenangan terindah..ho3x...lps aku pindah KL...xde dah kawan karib..hahahahahaha..(dah insaf r kot..=P)


camni r agaknyer aku n dier dlu2x..hahahaha



kitorg mmg selalo tdo bermalam same2x...men kejar2x dalam umah dier..kadang dier g tdo kat umah aku gak..hahahaha..=P


walaubagaimane pon...mak dier xcaye yg aku masok SMKA mse aku form 1 dulu..hahahahahah...sbb mak dier ckp aku ni gler2x...ske pusing2x pokok..xcaye lak aku masok sekolah agama..hahahahaha...aku taw tu pon mak aku yg cakap sbb mak aku terjmpe mak dier kat KL aritu dan mmg dier dah menetap kat KL mase tu r..skrg aku xtaw...aku harap dier and keluarge dier bahagia selaluuu. .... =)


pssssttt: msti dier dan adek2x dier dah cute2x kan skrg ni..mse kecik2x dlu chomot jer..hahahahaha..sukati jer aku neyh =P

4 comments:

iKhRam said...

wow.. segar dalam ingatan.. kisah kanak2 byk warna warninya..

~~faizatul akma~~ said...

yup2x...kisah kanak2x penuh dgn riang gembira...teringin nk jadi kanak2x balik..hehehehehe..=P

ziha said...

seronoknye ada kawan karib mase kecik2 kn? akma tak try cr die ke?

~~faizatul akma~~ said...

yup2x..kawan yg sgt akrab..hu3x~~~
dah try dah tp xjmpe sbb xtaw name penuh dier..mase kecik2x dulu kan panggil ngan name panggilan je..lpe lak nk ty name sbnr...hu3x..=P