Monday, March 27, 2017

Kejayaan dan Kegagalan

Hurm...baru je bace kisah seorang yg gagal pada mulanya akhirnya berjaya pada kehidupan masa kini...

tetibe terfikir tentang diri sendiri yg semakin berubah dan semakin gagal ni..

Dulu upsr,pmr, spm...semua result ok...takde yg gagal...masa time belajar pon result kalau tak study pon cgpa tak penah bawah 3.00...

Tapi skrg..bila time keje mcm semua tak reti...mcm semua gagal...mcm semua tak tahan...why??? why???

Sebab skrg hidup sendiri dan dah takde pendorong kejayaan hidup ke aku semakin gagal ni...semakin malas ni??

Mungkin...sbb dulu...mak..abah sentiasa di sisi sbg pendorong hidup...kalau malas..ada yg ingtkan spy rajin...ade yg nasihat tentang kehidupan..ade yg bg motivasi...

Sekarang??? rasa mcm terkontang kanting hidup sendiri...sbb dah terbiasa tak berdikari ke aku jd camni???

Jadi semakin gagal...semakin merundum...semakin teruk..tak bagus mcm dulu...

kenapa??? dah semakin fed up dgn kehidupan atau motivasi diri dah semakin hilang?

aku pun tak dpt jawapan tu...skrg tgh fikir...harap bila baby lahir nnti dptlah aku uruskan sendiri walaupun skrg masih terkapai2x...

aku masih belajar...tuhan..tolong aku..😢😭

No comments: