Tuesday, November 15, 2011

Sesuatu tentang Cinta~



Cinta
apa itu cinta?

tiada kata yg dpt mendifinisikan apakah yg dimaksudkan dgn "cinta"

cinta
mungkin dpt dirasai apabila satu daya tarikan kimia yg pelik mula merasuki diri
kehadirannya bagai satu daya tarikan elektrik yg tak dpt dilepaskan
bila dirinya berada disitu
terasa bagai ada satu daya tarikan elektro magnet yg tak dpt ditepis
sama ada di hati atau dijiwa

bila mata saling bertentang
terasa masa berhenti
dunia seakan milik kita
seakan diri kita yg wujud di dunia ni

hati mula berdegup pantas
terasa dunia berhenti seketika
nafas juga seakan terhenti
bagai halilintar merentasi jiwa

sukar untuk melepaskan diri dlm situasi begitu

aku
manusia biasa
pernah juga merasa situasi begitu

dulu..
aku seorang TOMBOY
kwn aku ramai lelaki
tu mase sekolah rendah la
sekolah menengah aku dah sekolah perempuan

aku tak pandai make-up
aku tak pandai bergaya
seluar slack dan BEGGY
serta T-shirt besar berlengan panjang selalu jd pilihanku

kalo pegi kelas tuisyen
aku mesti pakai baju kurung ngan sport shoes

tiada high heels dlm jiwa ku
tiada lips stick
bahkan
pencuci muka pon tak pernah wujud dlm diri mase aku sekolah menengah dulu

Perwatakan aku sgt TOMBOY
beg selempang

namun, aku tetap ade perasaan
hati naluri aku tetap PEREMPUAN
dan aku mula jatuh hati
pada seseorang di kelas tuisyen ku
sbb dulu sekolah menengah aku sekolah perempuan
aku tak pernah kwn ngan laki mase sekolah menengah
tp
sekolah rendah kwn aku semua laki
takde perempuan pon
huhuhuhu

aku suke tgk dia
cara dia duduk, perwatakan dia yg coOL
diam je
tak bising2x
takde geng
selalu bawa diri seorang2x
mcm
SANGAT BERPENDIRIAN

dari awal masuk tuisyen aku suke tgk dia
tp aku taw
cinta aku pasti takkan di balas
sebab dia sgt HENSEM
manusia yg PALING HENSEM
yg pernah aku nmpk mase tu

sbb mane2x perempuan pn mesti akan terpikat ngan dia
tp
dia bkn jenis lyn perempuan
dia SANGAT DINGIN
SANGAT2X TAK LAYAN ORG
dia pernah tengking org sbb org tu panggil dia mase cikgu tgh mengajar dlm kelas
huhuhuh
sgt cooL

jadi aku mmg sgt la tak berharap ngan dia
sbb ramai kot perempuan minat kat dia

namun,
pada suatu hari
aku yg suke dtg lmbt ke kelas ni
bertembung dgn dia
dia yg keluar dari kelas terpandang aku
aku yg nk keluar dari kelas
terpandang terus dan tepat pada matanya

mase tu
rase mcm takde org je kat sekeliling
pastu aku kuatkan diri utk tak tgk dia dan terus melangkah ke kelas

sejak daripada aritu
aku
kene ejek ngan kwn2x dia
diorg ejek aku dan dia
dan budak tu
mmg nmpk dia suke kat aku
sbb sejak aritu
dia asyik pandang aku
dan start kaco aku
tp

aku nak blaja mase tu
tak nak terlibat ngan perasaan2x cinta ni

jd aku buat keputusan utk
BERHENTI TUISYEN

jadi
lps tu aku tak pernah jumpe dia

takpe la
ade JODOH
kite jumpa lagi ek

tapi
aku sangat hormat dia
SEBAB DIA BOLEH TERIMA DIRIKU
SEADANYA
tanpa mengubah
aku utk menjadi org lain

hehehehe

p/s: kesah ni mase aku form 5...nk SPM pon sempat menggatal lagi ek..haish~ hohoho =P


No comments: