Friday, October 14, 2011

Persengketaan~


hurmmm
sejak akhir2x ni aku konfius
konfius sgt2x
hurmm
ntah kenape sejak akhir2x ni
aku rase ntah la
rase mcm serba salah pon ade
hurmm
aku bkn sorg yg suke gaduh2x ni
dan mmg aku tak suke bergaduh
kalau aku tak suke ke ape
mmg ade kalanya aku kan buat muke dan kadang2x aku cube
menangani rase benci aku dgn senyum je la ngan org yg aku tak suke tu
ntah la
aku cube utk menjadi dewasa tp kadang2x aku rase tindakan aku mcm kebudakan2x gak

hurm
ade 2 org kwn yg aku syg
bergaduh sesame sendiri
aku pon tak paham
diorg kwn aku dan aku sgt syg diorg
aku tak nak diorg bermasam muka
tp kwn aku tu dah invisiblekan aku kat dlm ym dia
dia mcm nk marah aku dan salahkan aku je
sbb dia terasa yg pegi satu majlis tu tak ajak dia
sbb mungkin dia taw yg aku g ngan kwn lagi sorg tu
hurmm
adekah aku menyibuk?
ke sbb aku diorg bergaduh
aku tak nak la kwn2x aku bergaduh
kdg2x aku tak buat ape2x pon org boleh buat mcm2x
gtaw kat org yg tak sepatutnya la pasal aku
padahal aku takde wat salah ape pon kat dia
fitnah dia pon tak penah
dan
aku dah mmg biase dikenakan camtu
sejak dulu lagi
ntah la
nk ckp aku baik
takde la baik sgt
mmg ade gak fikir nk balas dendam
tp tak baik la
sbb kalo kite buat kat org
org leh wat kat kite gak kan?
hurmm
aku pon tak taw
aku tak reti berkias
aku ni jenis yg berterus terang
dan aku bkn seorg yg hipokrit
tp melihat pada dunia realiti
aku rase
aku takleh camtu
aku kene menjadi matang seiring dgn usia ku
HIPOKRIT
mmg penting
penting utk jage hati org
sbb
setiap manusia suke hatinya dijage
sape yg tak suke kalo org tu baik dgn dia kan?
dan
realiti mengajar aku
yg
setiap org mmg mentingkan diri sendiri dan
sbnrnye ssh nk jd org yg jujur kat dunia realiti ni

sbb kalo baik sgt pon org akan pijak kite kan?
betol tak?
ntah
berdasrkan pengalaman aku sendiri
org yg baik ni
selalu sgt dibuli dipijak dan senang2x je dipergunakan
utk kepentingan org2x yg tertentu

tp
bagi aku
ALLAH MAHA ADIL
MAHA PENYAYANG DAN MAHA BIJAKSANA
kalau
kite rase spt teraniaya
ALLAH kan ade
berdoa kpd ALLAH sbb
doa org yg teraniaya ni makbul kan??

segala yg terjadi ade hikmah disebalik kejadian
dan
PERANCANGAN ALLAH ADELAH PERANCANGAN YG TERBAIK SEKALI

jadi
sabar...sabar dan sabar

insya'allah
nnti kite taw la ape
hikmahnya yg tersembunyi tu nnti
smileeeee
=)

No comments: