Monday, October 17, 2016

Perkahwinan Jarak Jauh

PJJ dulu aku tak berapa benci pun pjj tu...masa kapel dulu aku anggap ok je...tak kesah pun kalau jauh...

Tapi bila dah kahwin ni....rasa dia beratttt sangat2x...macam tak kahwin pun ade..semua buat sendiri dan seorang diri pulak tu...kalau duduk dengan kawan2x takpe la...ni duduk sorang2x...

Bila sakit..lagi la terasa...minggu ni aku demam tak baik2x dgn batuk teruk...tetap kene hadap sorang2x...bila cuti balik rumah parents..tu pun sbnrnya masih demam tp gagahkan diri je balik rumah parents sebab tahu kat rumah sendiri kalau mati tergolek pun takde sape tahu...

Lagi sakit hati dapat suami yang terlalu sempoi...sempoi sangat sampai bini buat ape kat rumah pun memang tak akan amik tahu...lagi naya...

Bosan...sunyi..tu je aku rasa skrg ni..kadang rasa mcm ade bende seram dan mengerikan pon bertahan je la sendiri...siapa boleh tolong?

Family mmg dah tak nak masuk campur dah bila aku dah kawen ni...

Sedihnyaaa...tak tahu la bila pjj ni akan berakhir sbb bukan keje kerajaan yg boleh tukar2x negeri mana nak pun...hurmmm..bertabah je la😭

2 comments:

Nurul Nadiah said...

Hmmm.. duk jauh pun ada cabaran.. duduk dekat pun ada canbaran.. huhu.. sabar ye akma.. semoga cepat sembuh...

hayya linda said...

mcm sedih plak ... hanya org yg alami je paham . faizatu akma kn kuat setakat ddk hutan boleh lg ni dlm rumah kan :)