Monday, December 24, 2012

Selamat pengantin baru Atiqah dan Ariff...

Salam semua...
Tanggal 22.12.12,
seorang kawan saya yang bernama Atiqah yang saya rapat sejak daripada zaman asasi undang-undang lagi iaitu daripada tahun 2006 sehinggalah sekarang, 2012 telah mendirikan rumahtangga bersama pilihan hatinya yang bernama Muhammad Ariff bin Selamat..hehehe...pasangan ni sungguh sepadan dan bagai pinang dibelah dua bak kate orang tua2x la..hehehehe...

Alhamdulilah...seorang lagi kawan saya telah mendirikan rumah tangga...dulu mase Atiqah bertunang pun saya pun adalah uruskan sikit2x..make up sikit2x dan dah dua kali dah saya datang ke rumah tiqah ni..so, mmg kenal la dgn keluarga tiqah ni...hehehe...

Bila sampai2x je mak tiqah dh tanye ingt saya tido sane...kesian mak tiqah..maaf tak dpt tolong sblm kenduri tu berlangsung..maaf sgt2x..hehehe...

saya datang ke majlis pernikahan tiqah ni dengan kawan saya mase belajar dulu yg merupakan roomate tiqah mase degree dulu iaitu Helwa dan juga adik Helwa, Hilma...kesian jugak tgk Helwa drive sorang2x tp apekan daya saya dan juga Hilma takde lesen..hehehe..nk wat camne kan..huhuhu....





Inilah Helwa (pakai tudung ungu) dan saya (tudung coklat)

sepupu-sepupu Atiqah..yang tengah tu adik Atiqah...

bersama dengan sepupu Atiqah...

atiqah bersalaman dgn siapa tah..saya candid je..heheh~

kak ziha dan Helwa 

~kami~

bilik perkahwinan Atiqah =)

Al-quran, surat nikah dan juga bunge~

saya bakal bernikah tahun depan..insya'allah..hehehe~

kak ziha dan helwa =)

mereka..

berposing abesss...hehehe

saya dan helwa...huhu~

kak ziha dan anaknye..azid =)

kami semua =)

amik berkat nampak..hehehe...

kak ziha dan atiqah =)

helwa dan atiqah =)

saya dan atiqah =)

kawan-kawan atiqah..

kak ziha, anak dan juga suami bersama atiqah =)


dan kat bawah ni adalah gambar2x atiqah
yang bakal dibuat album =)
saya menyibuk je tangkap gambar sekali..hehehe~







  












yang ni icad sepupu tiqah 
dan yang belakang tu fotograpernye...syakirin..hehehe~


saya dan atiqah sebelum tunggu fotoshoot kat luar..hehe~





bersama dilla kawan mase asasi undang-undang dulu..dia dah jadi lawyer dah..huhu =)

bersama dilla rafee =)

kambing biri2x~

jambatan kuala kangsar, perak =)


okay..kami dah balik..hehehehe


itulah kisahnye kami pergi ke kenduri majlis perkahwinan Atiqah dan juga Ariff..
semoga jodoh berpanjangan dan bahagia sampai ke syurga
insya'allah
aminnn

=)

Wednesday, December 19, 2012

Bachelorette's Party ala muslimah for Atiqah =)


salam, semua...

seperti yang aku dah bagitaw semalam, aku n beberapa kawan2x aku nk wat bachelorette party 
utk kawan aku yang bakal berkahwin 22 Disember 2012 ni...

ni je lah gmbr2x yg sempat diambil mase party tu..
kitorg wat biase2x je..kat dlm bilik je 
sebab tiqah baru baik dari genting
dan 
malam ni dia nk bergerak balik ke perak utk persiapan perkahwinannya..huhu

so..
take a look..
hehehehe




Atiqah is getting Married..=)



Atiqah dan aku...abaikan aku yg serabut tu...hahahah~



kitorg makan KFC je...
tu je la yg sempat nk beli pun..heheheh~


walaubagaimana pun..

memang best gak party tu
hehehe

lepas ni tak dapat la
nk borak2x lame2x dgn atiqah 
sbb dia dah ade suami..

i jelez u..
huhuhu

semoga jodoh Atiqah dan bakal suami dia berkekalan
amin

selamat pengantin baru, Atiqah 
=)




Monday, December 17, 2012

Bachelorette's party a.k.a parti org bujang~




salam semuaaa...

Actually esok aku dan beberapa kawan2x aku ade rancangan..kitorg nk buat bachelorrete's party for Atiqah yang bakal melangsungkan perkahwinannya pada 22 disember ni..huhu...

tak taw la nk jadi ape nnti..barang2x yg cute2x serta comel2x dah beli dah..tp yg selempang tulis bachelorrete tu takde lagi..nk buat tp tak reti..camne ek? hehehe

sok nk pergi beli barang makanan lak..pastu nk wat majlis lepas maghrib...makanan pun tak tahu nk beli ape..mungkin kfc je kot..kot la kan..hehehe..

okess..pape pun tunggu je la ape nk jadi esok...nnti aku akan upload lah gambar kat sini..tu pun kalo korang nk tengok la kan..hehehe..


okess my dear's....mate aku dah ngantuk giler ni tp lapo dan byk kerja lagi yang tak siap ni...till the next entri..bye =)

Tuesday, December 4, 2012

Sayang...

Sayang by Shae







sayang apa khabar dengan mu
disini ku merindukan kamu
ku harap cinta mu takkan berubah
kerna disini ku tetap untukmu

sayang apa khabar dengan mu
cobalah kamu telepon diriku
ku rindu dengar suara indahmu
kerana dirimulah semangat hidupku

sayang dengarlah permintaan ku
jangan ragu kan cintaku
sayang percayalah apa kataku
kerna ku sayang kamu

sayang dengarlah permintaanku
jaga hatimu untukku
sayang dengarlah bisikan hatiku
kerana ku sayang kamu

Saturday, November 24, 2012

Doa ditetapkan iman~


Doa Ditetapkan Iman



“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya”

(Surah Ali Imraan [3]: 8 )

Saturday, November 17, 2012

Tragedi dating yang TRAGIS....

salam semua...
pada tanggal bulan oktober yg lalu..aku dgn boipren (boyfriend) aku...pergi lah dating..perasaan tak payah cakap la..i hepi giler u....mestilah hepi..pergi dating dgn boipren kot..awww...hepinye..haritulah paling hepi...hari lain tak hepi...sbb takde u....awww..aww..sweet kan aku? hahaha...

spt biase, aku yg cute tp tak berape cun ni pun pergi lah me make-up kan diri...ye la..nk jd cun kann...nk dating tu..hahaha...dh la boipren aku tu hensem giler...cute, putih, tinggi..jejaka idaman malaya u......sape yg tak tergila2..aku pun jd giler sgt kat dia...awww..hahaha...

then, kitorg pun pergilah dating...mcm biase la...dating kat shopping kompleks je..mcm la korang tak pernah wat kan..hehehe...

dia sgt hensem...cute sgt....bile aku berjalan dgn dia je, semua mata pandang ke arah dia je..tau la dia tu hensem..hahahaha..jadi, aku pun jelous...terus dia pegang tangan aku sambil tersenyum...aku pun memeluk dia...dia pun senyum...pastu kitorg pergilah makan kat mcd...

tiba2...ade budak2 sekolah..budak perempuan datang ke arah kitorg...sorang budak pompuan tu dtg kat boipren aku..boipren aku pun terus peluk aku sambil ckp kat pompuan tu "kau delete nombor aku"...pompuan tu tak puas hati...diorg ramai...nmpknye pompuan tu tetap nak boipren aku gak spy jd boipren dia...pompuan tu dgn geng dia pon mendera aku...dia dgn geng dia pukul aku..aku nanges...boipren aku pun terus peluk aku..kitorang pun same2 kene pukul...

tiba2..

"KAK LONGGGGGGGGGG....BANGUNNNNNNN....DAH PUKUL BRAPE DAH Niiii",jerit mak aku.....


Lorhhh...aku MIMPI rupenye....kejadah ape aku mimpi camni lepas subuh ni? tu lah...tido lepas subuh lagi...padan muka aku...hahahaha...

Monday, November 5, 2012

aku lelaki ker?? oppstt...

salam semua...

ade org ckp kan aku punye perangai ni mcm adik lelaki dia..hahahahaha
aku mcm lelaki ke? aku ni lelaki ke??
tapi...agaknye mmg betul pun..aku mmg sikit2x mcm lelaki sket...keperempuanan tu...agak takde kot..hahahahahaha...
wlpn luaran cute2x..agak mcm gegirl sket tp i' not...

suke lyn heavy metal...
love aktiviti lasak..
suke menjerit tgk cerita hantu..oppsst..hahahaha...

whatever pun takde org yg sempurna dalam dunia ni..
so, try to accept others..bg yg ade pasangan lak..jgn la pressure your spouse supaya jadi org lain..
cube tgk, belajar dan cube utk terima...smg hidup berpasangan lebih bahagia..hehehehe...

p/s: kalau nk suruh org berubah sgt...dia tu boleh berubah jadi lebih handsome dari Bratt Pit ke? eh bkn..Beto Khushairi lagi hensemmmm kottt...bye2x =P